poniedziałek, 4 maja 2015

Rabarbar, wiśnie, jabłka pod kruszonką migdałowo-owsianą

Lubimy produkty sezonowe dlatego suszymy wiśnie. Lubimy produkty sezonowe dlatego po szparagi jeździmy do polskiego rolnika. Ale kiedy zobaczyliśmy rabarbar, nie mogliśmy się powstrzymać. Kupiliśmy dwie gałązki. Tylko dwie, żeby nie mieć większych wyrzutów sumienia, i upiekliśmy je z jabłkami i suszonymi wiśniami. Wszystko przykryliśmy chrupiącą skorupką z migdałów i otrąb owsianych. Bo zasady są po to, żeby je łamać (czasami!).
Z podanych składników otrzymamy 4 porcje.


Czas przygotowania: 10 minut
Czas pieczenia: 15-18 minut

Składniki:
1 duże jabłko
1 gałązka rabarbaru
2 łyżki suszonych wiśni
3 łyżki cukru

kruszonka:
50 g zimnego masła (plus do wysmarowania ramekinów)
75 g płatków owsianych
25 g otrąb owsianych
40 g cukru


1. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni Celsjusza.
2. Ramekiny lub większe naczynie do zapiekania smarujemy masłem.
3. Przygotowujemy kruszonkę. Masło siekamy, dodajemy migdały, cukier, otręby. Szybko zagniatamy jednolite ciasto. Wstawiamy do lodówki.
4. Jabłka myjemy, obieramy i kroimy w kostkę.
5. Rabarbar myjemy, kroimy w plasterki grubości 1 cm.
6. W miseczce mieszamy rabarbar, jabłko, wiśnie i cukier.
7. Owoce przekładamy do naczynia do zapiekania.
8. Na owoce wysypujemy kruszonkę.
9. Wstawiamy do pieca i pieczemy do zezłocenia, ok. 15 minut.
10. Serwujemy ciepłe lub zimne.


7 komentarzy:

  1. dawno rabarbarowych pyszności nie jadłam, z chęcią ten przepis wykorzystam, choć bez wiśni suszonych niestety (nie suszyłam nigdy, chyba zacznę).
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczynij, MOnika, zacznij. Suszone wisnie są idealne do owsianki i jaglanki (i cudownie wyglądają na zdjęciach;))
      Pozdrowienia!
      Magda

      Usuń
  2. genialny ten deser, a zwłaszcza kruszonka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku jak ja dawno już nic z rabarbarem nie jadłam. Ten przepis mi narobił smaka, ale tez nie mam suszonych wiśni, więc będę musiała ja zastapic czyms innym. Czy możecie mi coś polecić, czy tak naprawdę nie ma znaczenia jakiego suszonego owocu użyję, bo do rabarbaru nie wiem czy wszystko będzie pasowało ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spokojnie dorzucić żurawinę i też będzie ok :)

      Usuń

Dziękujemy za odwiedziny!
M+A