środa, 26 września 2012

Muffiny z masłem orzechowym

Kolejny wypiek z dodatkiem masła orzechowego. Klasyczne muffinki pachnące masłem orzechowym wypełnione kropelkami o smaku masła orzechowego. Zamiast kropelek orzechowych, można użyć klasycznych czekoladowych. Jeśli nie mamy masła z kawałkami orzechów, posiekajmy garść fistaszków i dodajmy je do masy przed pieczeniem. Z podanych składników otrzymamy 12 babeczek.



Czas przygotowania: 15 minut
Czas pieczenia: 25 minut

Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
1 szklanka maślanki
2 łyżki masła orzechowego
2 jajka
1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki kropelek orzechowych lub czekoladowych
ew. garść posiekanych fistaszków

Blaszkę do muffinów wyłożyć papilotkami, a piekarnik nagrzać do temperatury 170 stopni.
Mąkę, cukier, fistaszki, kropelki orzechowe, proszek do pieczenia i sól mieszamy w jednej misce. W drugiej miseczce mieszamy maślankę, jajka, masło orzechowe i olej. Teraz delikatnie łączymy zawartość obydwu naczyń, ale tylko do momentu połączenia składników. Papilotki wypełniamy masą do 3/4 wysokości, blaszkę wstawiamy do piekarnika i pieczemy 25 minut. Muffinki będą upieczone, jeśli po wbiciu w ich środek patyczka nie zostanie na nim ciasto.

6 komentarzy:

  1. muffiny z masłem orzechowym...coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pomysl jest super, zawsze mi się podobał chociaż jeszcze takich nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają zjawiskowo!!!!
    Koniecznie muszę zrobić, bo lubię smak masła orzechowego!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. psycheza9/30/2012

    Zrobiłam dzisiaj. Ale jak dla mnie masła orzechowego właściwie nie czuć. Chyba trzeba jednak te fistaszki tam wsypać (nie zrobiłam tego), bo więcej masła może wygenerować zakalec.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam masło orzechowe. W muffinach nigdy nie próbowałam ale na pewno sprawdzę ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny!
M+A