czwartek, 15 października 2015

Ciasteczka dyniowe

Upiekłam ciasteczka dyniowe, wrzuciłam zdjęcie na Facebooka i zaczęłam dostawać wiadomości z prośbą o podanie przepisu. Skoro wszyscy chcą piec ciastka z dynią, to muszą mieć dobry przepis. Zrobiłam szybko zdjęcia, żeby podzielić się z Wami moją recepturą na najlepsze ciastka z dynią. Najlepsze, bo moje. To oczywiste! 

Ciastka są świetne. Zrobiłam je na dwa sposoby - połowę upiekłam formując w rękach kulki wielkości orzecha, które po prostu położyłam na blaszce. Wyszły z tego ciastka miękkie, delikatnie mięsiste. Połowę upiekłam mocno spłaszczając ciasto. W rezultacie ciasteczka są cieńsze i bardziej chrupkie. Także możecie je upiec tak, jak chcecie.

Do ciastek dodałam trochę płatków owsianych (dla zdrowotności) i kropelek czekoladowych (dla radości). Użyłam białej mąki orkiszowej, ale możecie użyć zwykłej mąki pszennej. 


Czas przygotowania: 20 minut 

Czas pieczenia: 15 minut (zależy od piekarnika)

Składniki:

1 szklanka puree z dyni (przepis poniżej)
1 jajko
200 g miękkiego masła
1 szklanka brązowego cukru
1/4 szklanki białego cukru
2 szklanki mąki orkiszowej lub pszennej
2 szklanki płatków owsianych
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżki przyprawy dyniowej (przepis tutaj
1/3 szklanki czekoladowych kropelek (opcjonalnie)


1. Przygotowujemy pure z dyni. Można to zrobić dzień wcześniej. My robiliśmy puree z hokkaido. Wystarczy ją umyć, przeciąć wzdłuż na pół, pozbyć się pestek, pokroić w grube plastry i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Celsjusza na około 30 minut. Pieczemy dynię aż zmięknie (nie należy przejmować się tym, że się nieco zrumieni). Potem wystarczy ją wyjąć z piekarnika, obrać (chociaż nie jest to konieczne, bo skórka jest bardzo miękka i jadalna), wrzucić do misy blendera i blendować do uzyskania jednolitej masy. 

2. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni Celsjusza, jeśli mamy gotowe pure z dyni.

3. Mikserem ucieramy masło z cukrem brązowym i białym przez 2 minuty. 

4. Dodajemy jajko i miksujemy (jajko sprawi, że masa będzie wyglądała jakby się ścięła. Nie przejmujemy się).

5. Dodajemy pure z dyni i miksujemy przez 1 minutę. 

6. Do dużej miski wsypujemy mąkę, płatki owsiane, sodę, przyprawy. 

7. Do masła, cukru, jajka i pure dodajemy wymieszane składniki sypkie (mąki, płatki, itd.). Miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Dodajemy kropelki czekoladowe i mieszamy. 

8. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia.

9. Z ciastka formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego. Jeśli lubimy miękkie ciasteczka, kładziemy te kulki na blaszce zostawiając między nimi ok. 3 cm miejsca. Jeśli lubimy ciasteczka crhupkie, rozpłaszczamy kulki i wtedy kładziemy je na blaszkę. 

10. Ciastka wkładamy do piekarnika i pieczemy do zezłocenia. Ciasteczka będą się piekły ok. 15 minut, ale to zależy od piekarnika i ich wielkości. 


1 komentarz:

Dziękujemy za odwiedziny!
M+A