czwartek, 17 października 2013

Peanut brownie

Czekolada. Masło orzechowe. Czekolada. Masło orzechowe. M. nie umie wybrać, co lubi bardziej. Swoim serduchem łasucha kocha jedno i drugie. A skoro tak, to musiała w końcu je połączyć. Nie ma nic bardziej czekoladowego niż brownie a aksamitne masło orzechowe z chrupiącymi fistaszkami doskonale do brownie pasuje. Fistaszkami niesolonymi, oczywiście. Mieszamy więc jedno i drugie. Dlaczego masło orzechowe nie jest w środku brownie? Dlatego, że intensywniej smakuje dodane tuż po upieczeniu. Dlaczego orzechów nie dodajemy do brownie? Żeby w nim nie zatonęły, żeby nie stracić ich z oczu i żeby brownie dobrze się kroiło. Ale Wy możecie to oczywiście zrobić po swojemu. W końcu brownie z masłem orzechowym to żaden poważny tort. Ot, małe święto czekoladowo-orzechowych łasuchów.


Czas przygotowania: 10 minut
Czas pieczenia: 30 minut

Składniki:
150 g gorzkiej czekolady
100 g masła
1/3 szklanki cukru
1/4 szklanki mąki pszennej
6 jaj
100 orzeszków laskowych niesolonych
100 g masła orzechowego
2 łyżki masła

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180 stopni Celsjusza. Formę wielkości 20 cm x 30 cm smarujemy 1 łyżką masła. W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę i pozostałe masło. Zdejmujemy z ognia i delikatnie studzimy. Mąkę, cukier, jajka i rozpuszczoną czekoladę z masłem miksujemy mikserem do uzyskania jednolitej masy. Ciasto wlewamy do formy. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy 30 minut (wyłączamy, kiedy środek ciasta jest jeszcze delikatnie galaretowaty). Wyciągamy ciasto z piekarnika, obsypujemy orzeszkami. Masło orzechowe rozpuszczamy w rondelku z 2 łyżkami zwykłego masła. Tą masą robimy na wierzchu smugi, które przykryją częściowo orzechy.


11 komentarzy:

  1. osobiście konsumowałam - boskie!!

    OdpowiedzUsuń
  2. czekolada czy masło orzechowe....nie jestem w stanie się zdecydować, więc to ciacho jest w sam raz dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. oj tam, brakuje kropelek czekoladowych, odrobiny orzeszków w karmelu i kilku innych ;)

      Usuń
  4. Anonimowy10/22/2013

    Wygląda obłędnie :)

    ____
    klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślinka mi cieknie na sam widok! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmmnm…. kocham masło orzechowe :)
    wiem, że nikt nie przepada za zostawianiem linków do siebie, ale w innym wypadku ciężko byłoby się nam wszystkim znależć:)
    U mnie jest mix kuchni,moody, kosmetyków itp. jeśli masz ochote sprawdzić to zapraszam :)
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  7. orzechy włoskie chyba nie bardzo będą tu pasowac?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również jestem wielką fanką wszystkiego co jest słodkie. Przede wszystkim uwielbiam najróżniejsze wypieki i desery. Moim ostatnim sukcesem było zrobienie ciasta brownie https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ które bardzo smakowało całej mojej rodzinie. Jestem przekonana, że główny składnik czyli czekolada jest w tym cieście najważniejsza.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny!
M+A